Boj proti podzimním depresím. Zařaďte do svého jídelníčku správné potraviny

Avokádo je zdravé ovoce
Avokádo

Podzim u mnoha jedinců přináší zhoršení nálady. Jedna z nejúčinnějších možností, jak proti těmto negativním pocitům bojovat, je konzumace určitých potravin.  

Zaměřte se na příjem vitamínů a minerálů

Na podzim byste si měli dát větší pozor, abyste správně přijímali veškeré mikronutrienty, tedy vitamíny a minerály. Za zmínku stojí především vitamíny B a C. Vitamíny ze skupiny B-komplex, které se nacházejí v mase, sýrech, kvasnicích, celozrnných obilovinách, pseudoobilovinách, luštěninách, ořeších či semenech, mají kladný vliv na dobrou náladu. Vitamín C (nachází se v ovoci, ale i v zelenině) navíc zvyšuje odolnost imunity. Co se týče minerálů, zaměřit byste se měli především na příjem draslíku, železa či hořčíku.

Konzumujte potraviny s vysokým obsahem tryptofanu

Tryptofan je esenciální aminokyselina, kterou si tedy lidský organismus neumí sám vyrobit, ale ve stravě je poměrně vzácná.  Jedná se přitom o nositele serotoninu, což je „hormon štěstí“, jehož vyplavení do krve navozuje příjemné pocity. Ve kterých potravinách se tedy nachází? Tak například v telecím, krůtím a kuřecím mase, v mléku, stejně jako v banánech, fazolích, špenátu, kešu oříšcích nebo slunečnicových semínkách.

Nejen potravou živ je člověk

Pro udržení dobré nálady je důležitý i vitamín D, který tělo syntetizuje, když je pokožka vystavena slunečnímu záření. Podporuje totiž produkci serotoninu. Proto na podzim choďte co možná nejvíce ven. Jistě, v průběhu těchto měsíců bývá zataženo, nicméně sluneční paprsky mají pozitivní vliv, i v tomto případě. Vitamín D lze ale získat i z některých potravin jako např. z rybího tuku, vaječných žloutků, hub či lahůdkového droždí.

Další potraviny zabraňující podzimním depresím

Rybí tuk, ale třeba také avokádo, konopná či lněná semínka obsahují velké množství omega-3 nenasycených mastných kyselin, které rovněž zlepšují náladu. Dopřejte si také naklíčené potraviny, jež tělu dodávají bílkoviny, sacharidy i tuky, aniž by jejich trávení organismus unavovalo. Budete mít proto více energie poprat s horší náladou. Vyzkoušet ale můžete také hořkou čokoládu, která se podílí na uvolnění endorfinů a zvýšení hladiny serotoninu.

Tip na závěr: i proti depresivním stavům je nejlepší prevence. Pokud se budete dlouhodobě dobře stravovat, snížíte tím stres, mezi jehož projevy patří i snížení energie či zhoršení spánku. To jsou faktory, které mají negativní vliv na dobrou náladu.

Sdílení příspěvku přes sociální sítě:


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*