DiCaprio rozjel plány pro záchranu životního prostředí. Investuje do rostlinných hamburgerů

Zdroj: taniavolobueva / Shutterstock

Oscarem oceněný herec a ekolog Leonardo DiCaprio investoval do veganského řetězce rychlého občerstvení, který spoluzaložil jezdec Formule 1 Lewis Hamilton. DiCapriova investice přichází v době, kdy se řetězec připravuje na expanzi do USA.

Plány pro záchranu životního prostředí

Řetězec má v současnosti osm poboček v Londýně, ale koncem tohoto roku otevře své pobočky ve státě New York. Řetězec zaměřený na rostlinnou stravu má v plánu hned 14 provozoven.

Značka, kterou bude herec prezentovat, má být průkopníkem podobných podniků, které se rozhodly řešit problémy životního prostředí. Právě masný průmysl přispívá ke globálním emisím skleníkových plynů a je jednou z největších hnacích sil, která způsobuje masivní odlesňování planety. Rostlinná produkce „masa“ by měla procenta skleníkových plynů snížit a zmírnit zátěž pro životní prostředí o 30 až 90%.

Leonardo DiCaprio o změně stravovacího systému

Populární herec je známý svým závazkem k ekologii. Kromě poslední investice už v minulosti svou činnost zaměřil na celou řadu udržitelných značek, včetně veganského občerstvení.

V roce 2016 poté, co vyhrál cenu Akademie pro nejlepšího herce za roli ve filmu The Revenant, využil příležitosti a promluvil o klimatické krizi.

Ve své děkovné řeči řekl: „Změna klimatu je skutečná, děje se právě teď, je to nejnaléhavější hrozba, které čelí celý náš druh, a my musíme spolupracovat a přestat otálet.“

Právě hlasy populárních osobností mohou ke změnám k lepšímu přispět. Proslov DiCapria je toho důkazem. Hned následující den vzrostlo vyhledávání slovního spojení „změna klimatu“ na Googlu podle lantbasednews.org o 261 %.

K poslední investici herec uvedl, že je to jeden z klíčových způsobů, jak můžeme podpořit snižování globálních emisí.
Řetězec Lewise Hamiltona se ve státech rozvětvuje a míří i na Manhattan, což je považováno za velký ekonomický úspěch, stejně tak významný investor, jako je DiCaprio.

Nahrazení konvenčních hovězích hamburgerů

V roce 2020 prodal jeden řetězec rychlého občerstvení v USA přibližně jednu miliardu liber hovězího masa, což představuje přibližně 5,5 milionu krav. Živočišná výroba představuje 60 % všech emisí skleníkových plynů souvisejících s potravinami a hovězí maso konkrétně vytváří 25 % všech emisí pocházejících z potravin. Jedno kilo hovězího masa vyprodukuje 70 kg emisí. Pro srovnání, pšenice vytváří pouze 2,5 kilogramu emisí skleníkových plynů na kilogram obilí.

DiCaprio doufá, že přispěje k úplnému odstranění živočišných bílkovin z potravinového systému.

Společnost vlastnící řetězec má vizi, že do roku 2040 budou už živočišné proteiny zcela nahrazeny alternativním řešením. Řetězec navíc hlásá, že kromě stravy pro uvědomělé zákazníky chce dodávat především chutné produkty. Věří, že právě takové jednoduché volby jsou pro svět nejlepším řešením.

New York je jen začátek

Velké plány pro USA by měly znamenat pouhý start značky a už dnes společnost spolu s DiCapriem plánuje tisíc prodejních míst v Evropě a na Blízkém východě do roku 2030.

Zdroj: onegreenplanet.org, greenqueen.com.hk, plantbasednews.org
Autor: Lída Kropáčková

Přidat na Seznam.cz