Přesolili jste omáčku nebo vývar? Tyto tipy váš pokrm zachrání

Zdroj: Shutterstock

Může se to stát úplně každému. A s největší pravděpodobností už většina z nás za sebou takovou nemilou zkušenost má. Stačí trocha nepozornosti, nebo vám tzv. ujede ruka a omáčka nebo vývar je rázem nepříjemně přesolený.

A co teď? Než si začnete pohrávat s variantou, že obsah hrnce bez milosti vylijete do záchodu, zkuste vámi připravovaný pokrm ještě zachránit. Poradíme vám, jak na to.

Zkuste pokrm naředit

To je asi ta vůbec první pomoc, která vás možná v dané chvíli napadne. Přidat do daného jídla nějakou tekutinu navíc skutečně může pomoci zmírnit nechtěné přesolení.

Pokud jste vařili polévku či omáčku podlévanou vývarem, přidejte do jídla trochu vody. Bojíte-li se, že pokrm zředíte příliš, je tu možnost připravit novou hustější várku – ale zcela bez soli.

Vsaďte na krajíc chleba

Až se vám příště podaří osolit omáčku více, nežli je zdrávo, nemusíte si hned zoufat. Je tu totiž možnost na záchranu – chleba.

Věděli jste, že pečivo do sebe dokáže absorbovat cca 40 % soli? Právě v tom spočívá vaše záchranná brzda. Do přesoleného pokrmu ponořte kus chleba, nechte ho cca 10 minut povařit a poté vyjměte.

Oslaďte to

Někdy je na příliš osolený pokrm nejlepší pomocí jeho přesný opak – tedy cukr. Jděte na to ale pomalu, ať o chvíli později nemusíte řešit, že jídlo už není moc slané, ale naopak příliš sladké.

Přidejte do jídla nejdříve trochu cukru, promíchejte a ochutnejte, co to s pokrmem udělalo. Sladká chuť dokáže tzv. přebít tu slanou.

Použijte malé množství tuku

Rozhodně vás nenabádáme k tomu, abyste ze svého jídla udělali kalorickou bombu, ale věřte, že přidání malého množství tuku může zachránit pokrm, který jste nedopatřením osolili až moc.

Tenhle trik můžete zkusit u krémových omáček a polévek, kam lze přidat například smetanu, mléko nebo jogurt. Nejenže naředí daný pokrm, ale zároveň zjemní jeho chuť.

Zdroj: masterclass.com, popsugar.com, iReceptar.cz

Autor: Natálie Kabourková

Přidat na Seznam.cz
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •