Pozor na potraviny, které způsobují kožní potíže

Bratwurst - německá specialita
Bratwurst na grilu

Některé potraviny jsou zdraví prospěšné, jiné nám spíše škodí, což se může projevit i na kvalitě pokožky. Často se přitom snažíme léčit symptomy, ale nezaměřujeme se na příčiny.

Potraviny a kožní potíže

Za kožní problémy může celkově nezdravá strava. Pokud se totiž stravujete hodně nezdravě, jedná se o příčinu nutričního stresu. Při stresu je do krve vyplavován „stresový hormon“ kortizol, který ve větším množství způsobuje hormonální nerovnováhu, jež mj. negativně ovlivňuje funkci elektrolytů. To snižuje schopnost těla udržovat dostatečnou hydrataci, a to v dlouhodobém hledisku vede k vrásčité a méně elastické pokožce. Navíc existují určité druhy potravin, které mohou být zodpovědné za další potíže, jako jsou ekzémy, akné apod.

  • Mléčné výrobky. Někteří lidé mají potíže s trávením laktózy, což může mít za následek kožní problémy (např. akné) a celkově se podílí na zhoršené kvalitě kůže.
  • Uzeniny. Tento druh masa patří mezi nejnezdravější potraviny vůbec. Mají mj. negativní vliv na pokožku, což obecně platí pro těžká a mastná jídla.
  • Bílá mouka. Ani tato ingredience nemá na pokožku nejlepší vliv a navíc má minimální nutriční hodnotu. Především mouka z pšenice navíc obsahuje lepek, který kůži rovněž neprospívá.
  • Cukr. Sladidlo, které může způsobovat různá kožní onemocnění. Tělo totiž začne produkovat inzulín, což je hormon, který má mj. vliv na tvorbu akné.

Co nám může s problematickou pokožkou pomoci?

Vzhledem k výše uvedenému můžeme s kožními problémy zatočit přechodem na zdravější stravu. Navíc lze do našeho jídelníčku jednoduše zařadit potraviny, které s potížemi s pokožkou pomáhají. Vyzkoušet lze např. bylinky jako šalvěj, řapík, levandule či lichořeřišnice. Pomoci navíc může i lněné semínko, kokosový olej anebo propolis (jeden ze včelích produktů).

Tip na závěr: potraviny, jež způsobují potíže s pokožkou, lze omezit a nahradit jinými, zdravějšími. Kravské mléko je možné nahradit mlékem mandlovým či pohankovým, uzeniny zdravějšími druhy masa, bílou mouku moukou celozrnnou a cukr stévií sladkou anebo agávovým sirupem.

Sdílení příspěvku přes sociální sítě:


Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*